Módosítások \ Csörlő |
Frissítve:
2020.01.23. |
Csörlő felszerelése "rejtett" módon
Előzménye:
Dupla akku beszerelés
A csörlő egy noname "Electric Winch" kínai 9500Lbs
elektromos csörlő. (31Kg)
Az első dolog amit kidobtam róla a vezérlés és a kábelek. Helyette
vettem hozzá integrált Albright tipusú vezérlő relét és 35mm2 kábelt.
A tartókonzol saját gyártmány 5mm-es U profilból és 8mm-es kazánlemezből.
(kb 10Kg)
A terv alapja: a csörlő az alváznyúlvány között lehetőleg rejtve
helyezkedjen el.
A konzol alapja egy 5mm-es falvastagságú U profil.
Szélessége a két nyúlvány közötti távolság. A profilba épp belefér a
csörlő. (ha jól emlékszem 17cm)
A két oldalát 8mm-es kazánlemezzel zártam le, aminek a teteje meg van
hajtva L alakban. Így a kész konzolt nem kell tartani, egyszerűen rá
lehet csúsztatni a nyúlványokra. Az elején ki lett alakítva a
görgős ablak helye.
A konzol belső oldalára kerültek a felhegesztett anyák.
A lökhárító és a csörlőtartó rögzítése 4 darab nagy szilárdságú
csavarral történik az eredeti lökhárító rögzítési pontjain keresztül.
Ezzel a konzol és a lökhárító egy egységet képeznek az alvázzal.
A szereléskor nem sok kép készült, mivel egyedül csináltam és nem volt
kedvem fényképezni, de később megpróbálom pótolni.
Itt már helyén a konzol és a kábelezés is kész.
A piros szigetelő kupakok alatt a relé, a lámpa felett a kézi vezérlő
csatlakozója.
A vezérlő csatlakoztatásához fel kell nyitni a motorháztetőt, de utána
gond nélkül le lehet zárni. Minden elfér alatta.
Albright féle relé bekötési segédlet
Utólag újragondolva, balra kellett volna szerelni a relét, de ez már így
marad.
A kábelezés és a relé szépen elfér a hűtőrács mögött.
A kézi vezérlő csatlakozója.
Csörlő betáp főkapcsoló a légszűrőház mögött.
A felszerelt csörlő szemből
Oldalról
Konzol rögzítése közelről
A csörlő beépítése aránylag egyszerű és nem jár nagy átalakítással.
Amit mindenképpen át kell alakítani
az autón: le kell szedni a lökhárító alsó műanyag idomot (ha még
megvan :-)
a csörlőn: a szabadonfutó kapcsolókarját, és kapcsolási szögét.
A kar túlságosan magas, és nem fér el a hűtő alatt. (A csörlő pozícióját
a lehető legmagasabbra terveztem.) A kar tetejét így le kellett vágni.
A kapcsolási szöget 90 fokkal kell elfordítani, hogy elférjen. (zárt:
jobb oldal, nyitott: bal oldal)
Rugó:
Felszerelés után nyilvánossá vált, hogy a többletsúlyt nem képes a gyári
rugó megfelelő magasságban tartani.
Az extra terhelés: 31Kg csörlő + kb. 10Kg. konzol + 20Kg második akku =
61Kg!
A következő projekt a rugócsere HD-ra.
|