<

  Land Rover Discovery I. 300Tdi 94-98

Kezdőlap
Az autóm
Típushibák
Javítások
Módosítások
Képek
Bevált angol webshopok
Egyéb
Linkek

Módosítások \ Csörlő

Frissítve: 2020.01.23.

Csörlő felszerelése "rejtett" módon

Előzménye: Dupla akku beszerelés

A csörlő egy noname "Electric Winch" kínai 9500Lbs elektromos csörlő. (31Kg)
Az első dolog amit kidobtam róla a vezérlés és a kábelek. Helyette vettem hozzá integrált Albright tipusú vezérlő relét és 35mm2 kábelt.
A tartókonzol saját gyártmány 5mm-es U profilból és 8mm-es kazánlemezből. (kb 10Kg)

A terv alapja: a csörlő az alváznyúlvány között lehetőleg rejtve helyezkedjen el.

A konzol alapja egy 5mm-es falvastagságú U profil. Szélessége a két nyúlvány közötti távolság. A profilba épp belefér a csörlő. (ha jól emlékszem 17cm)
A két oldalát 8mm-es kazánlemezzel zártam le, aminek a teteje meg van hajtva L alakban. Így a kész konzolt nem kell tartani, egyszerűen rá lehet csúsztatni a nyúlványokra. Az elején ki lett alakítva a görgős ablak helye.

A konzol belső oldalára kerültek a felhegesztett anyák. A lökhárító és a csörlőtartó rögzítése 4 darab nagy szilárdságú csavarral történik az eredeti lökhárító rögzítési pontjain keresztül.
Ezzel a konzol és a lökhárító egy egységet képeznek az alvázzal.

A szereléskor nem sok kép készült, mivel egyedül csináltam és nem volt kedvem fényképezni, de később megpróbálom pótolni.

Itt már helyén a konzol és a kábelezés is kész.



A piros szigetelő kupakok alatt a relé, a lámpa felett a kézi vezérlő csatlakozója.
A vezérlő csatlakoztatásához fel kell nyitni a motorháztetőt, de utána gond nélkül le lehet zárni. Minden elfér alatta.



Albright féle relé bekötési segédlet



Utólag újragondolva, balra kellett volna szerelni a relét, de ez már így marad.
A kábelezés és a relé szépen elfér a hűtőrács mögött.






A kézi vezérlő csatlakozója.


 

Csörlő betáp főkapcsoló a légszűrőház mögött.


 

A felszerelt csörlő szemből

Discovery szemből felszerelt csörlővel

Oldalról

Discovery csörlő oldalró

Konzol rögzítése közelről

csörlő konzol

csörlő konzol

 


A csörlő beépítése aránylag egyszerű és nem jár nagy átalakítással.

Amit mindenképpen át kell alakítani
az autón: le kell szedni a lökhárító alsó műanyag idomot (ha még megvan :-)
a csörlőn: a szabadonfutó kapcsolókarját, és kapcsolási szögét.

A kar túlságosan magas, és nem fér el a hűtő alatt. (A csörlő pozícióját a lehető legmagasabbra terveztem.) A kar tetejét így le kellett vágni.
A kapcsolási szöget 90 fokkal kell elfordítani, hogy elférjen. (zárt: jobb oldal, nyitott: bal oldal)

Rugó:
Felszerelés után nyilvánossá vált, hogy a többletsúlyt nem képes a gyári rugó megfelelő magasságban tartani.

Az extra terhelés: 31Kg csörlő + kb. 10Kg. konzol + 20Kg második akku = 61Kg!

A következő projekt a rugócsere HD-ra.