|
Egyéb |
Frissítve:
2020.01.23. |
Hankook RT01 MT 205/80R16 tapasztalatok a 300Tdi Discovery-n
2010-ben vásároltam 4db új Hankook rt01 típusú gumit a Discovery-re.
A gumik gyártási dátuma a DOT jelzés alapján 2008 43. hét. Jelölés
szerint Koreában készültek. Kezdő futófelület mintamélységük 11mm.
2010-ben a bruttó ára 21'000 HUF/db volt.
Az adattábla szerint max. terhelhetősége 900Kg 3.44 bar maximális
nyomás mellett. Az én autóm menetkész tömege az álladó felszerelések
mellett 2,2-2,3 tonna. Ez kerekenként 550-570kg terhelés jelent a
gumikra. A 300TDI Discovery gyári keréknyomás értéke elől 1.8bar
hátul 2,4bar. Az RT01 1,8bar nyomás mellett nagyon laposnak tűnt
ezért a következő nyomásértékekkel használtam. elől 2bar, hátul
2,4-2,5bar
4 éves használat és 43'000 lefutott kilóméter után a következőket
tapasztaltam: Az első 30'000 hibamentesen telt. Télen-nyáron kiváló.
Nem téli gumi, de télen is kitűnően használható. Az
MT futófelület ellenére újkorában nem zajos. Terepen tökéletesen teljesít!
Mérések: 12'000Km: elől: 9mm,
hátul:10mm 20'000Km: elől: 8mm, hátul:9mm Ekkor a tengelyeken meg
lettek cserélve a gumik. 29'000km : elől 8mm, hátul 8mm 41'000km:
elől 5mm, hátul, 5mm, nem egységes kopás!
Kb 30'000km után
megfigyelhetővé vált, hogy a futófelület szélein minden második borda
sokkal jobban kopik ment a mellette lévő. Mind az első mind a hátsó
tengelyen elindult ez a folyamat gyári futómű beállítási értékek
mellett. Az első tengelyen különösen a belső oldalon. (A Discovery
futóművén az első kerékösszetartáson kívül semmit nem lehet állítani)
Ezzel az asszimetrikus
kopással megjött a gumi erős hangja aszfalton. 5mm-es mintázattal
drasztikusan leromlott a téli használhatósága, és nedves aszfalton
csúszóssá vált.
43'000km alatt 6mm kopott el a futófelületből és ezzel elérte a
normális használhatóságának határát.
|