Land Rover Discovery I. 300Tdi 94-98

Kezdőlap
Az autóm
 
Típushibák
Javítások
Módosítások
Képek
Bevált angol webshopok
Egyéb
Linkek

Egyéb

Frissítve: 2020.01.23.

Hankook RT01 MT 205/80R16 tapasztalatok a 300Tdi Discovery-n

Hankook RT01

2010-ben vásároltam 4db új Hankook rt01 típusú gumit a Discovery-re.
A gumik gyártási dátuma a DOT jelzés alapján 2008 43. hét. Jelölés szerint Koreában készültek.
Kezdő futófelület mintamélységük 11mm.
2010-ben a bruttó ára 21'000 HUF/db volt.

Hankook RT01 DOT (2008)

Hankook RT01 made in

Hankook RT01 adattábla

Az adattábla szerint max. terhelhetősége 900Kg 3.44 bar maximális nyomás mellett.
Az én autóm menetkész tömege az álladó felszerelések mellett 2,2-2,3 tonna. Ez kerekenként 550-570kg terhelés jelent a gumikra.
A 300TDI Discovery gyári keréknyomás értéke elől 1.8bar hátul 2,4bar.
Az RT01 1,8bar nyomás mellett nagyon laposnak tűnt ezért a következő nyomásértékekkel használtam. elől 2bar, hátul 2,4-2,5bar

4 éves használat és 43'000 lefutott kilóméter után a következőket tapasztaltam:
Az első 30'000 hibamentesen telt. Télen-nyáron kiváló. Nem téli gumi, de télen is kitűnően használható. Az MT futófelület ellenére újkorában nem zajos.
Terepen tökéletesen teljesít!

Mérések:
12'000Km: elől: 9mm, hátul:10mm
20'000Km: elől: 8mm, hátul:9mm
Ekkor a tengelyeken meg lettek cserélve a gumik.
29'000km : elől 8mm, hátul 8mm
41'000km: elől 5mm, hátul, 5mm, nem egységes kopás!

Kb 30'000km után megfigyelhetővé vált, hogy a futófelület szélein minden második borda sokkal jobban kopik ment a mellette lévő.
Mind az első mind a hátsó tengelyen elindult ez a folyamat gyári futómű beállítási értékek mellett. Az első tengelyen különösen a belső oldalon.
(A Discovery futóművén az első kerékösszetartáson kívül semmit nem lehet állítani)

Hankoor RT01 asszimetrikus kopás

Hakook RT01 asszimetrikus kopás 2


Ezzel az asszimetrikus kopással megjött a gumi erős hangja aszfalton.
5mm-es mintázattal drasztikusan leromlott a téli használhatósága, és nedves aszfalton csúszóssá vált.

43'000km alatt 6mm kopott el a futófelületből és ezzel elérte a normális használhatóságának határát.