|
Típushibák / Felváló műszerfal burkolat |
Frissítve:
2020.01.23. |
Felváló műszerfal burkolat
A korai 300TDI Discovery-k típusbetegsége a műszerfal
vázáról felkunkorodó műanyag borítás.
A PVC-ből álló borítás felszíne a meleg és az UV fény hatására
összehúzódik, így mint egy bimetál, szépen elkezd felkunkorodni a
hordozó vázról. Az évek múlásával egyre csúnyábbá válik.
Javításra két lehetőség van: a komplett műszerfal csere egy fiatalabbra,
vagy gyártanak hozzá egy műanyag leszorító elemet, amivel vissza lehet
kényszeríteni a felkunkorodott részt a helyére.
Mivel nekem épp ki volt szedve a műszerfal karosszéria lakatolás miatt,
így ekkorra időzítettem a műszerfal javítást. A javítás megoldható a
műszerfal kibontása nélkül is, de számolni kell a helyhiánnyal és a
spec. szerszámok használatára.
Érdemes lehet egy esetleges szélvédőcsere alkalmával megejteni ezt a
munkát is, mivel nagyban segíti, hogy az üveg nem gátolja a szerelést.
Így nézett ki a kibontott műszerfal
Centikre elvált a burkolat a váztól
A legdurvább a széleknél volt
A DLS-től rendeltem meg a javító kittet. Funkciója
egyszerű. A helyükre visszaszorítva a felvált részeket csavarral rögzíti
a leszorító keretet a műszerfal vázához. A csavarok lemezcsavarok, de
középen van lehetőség menetes csavarok használatára anyával.
Az első fél felrögzítve
Ennyivel volt hosszabb a leszorító elem. A jobb oldali elemből vágni
kellett.
A kész mű
A műszerfal hátulról. Csak középen lehet átmenő csavart használni, mivel
a többi helyen a légcsatorna fut.
|