Land Rover Discovery I. 300Tdi 94-98

Kezdőlap
Az autóm
Típushibák
Javítások
Módosítások
Képek
Bevált angol webshopok
Egyéb
Linkek

Javítások

Frissítve: 2019.02.08.

Lassan felépülő olajnyomás

Feltűnt hogy hosszabb állás után lassan jön meg az olajnyomás.
Először nyáron jelentkezett. Második indításra azonnal elaludt az olajnyomás lámpa. Megmérve az olajnyomást nem tűnt semmi problémásnak. Télen fokozódott a dolog, de csak első indításkor.
Itt látható egy videó egy téli napon történt indításról. Hőmérséklet -15°C, Olaj 10w-40.

 

Melegen olajnyomás rendben volt, főtengely csapágyak rendben voltak. Mivel foglakoztatott a dolog, elkezdtem információt gyűjteni. Kizárásos alapon az olajnyomást szabályzó szelep és rugó került a célkeresztbe. Egy általános szervíz időpontjára ütemezve leszerelésre került a karter, és el lett távolítva az olajnyomást szabályzó szelep és rugó. A csere darabokat már jó előre megrendeltem.

A kiszerelt alkatrészek átvizsgálása után egyértelművé vált az eddigi hiba oka.








A szabályzó szelepen több kopás és bemaródás is megfigyelhető volt. A fotókon jól látható a kopás a kifényesedett részeknél, valamint egy spirális bemaródás a szeleptesten. A szelep egy acél fészekben mozog.
A fészek rövidebb a szelepnél. A fészek pereméhez való dörzsölődés és a rezonacia hozta létre a spirális bemaródást.
Mivel a szelep láthatóan egy oldalúan kopott, így nem teljesen függőlegesen ült a helyén. A szelep záró felülete nem zárt tökéletesen, így álló motornál a nem tökéletesen záró szelep miatt az olajszivattyú leürült. Ez okozta a késlekedő olajnyomás felépülését, mivel a szivattyúnak fel kellett szívni újra az olajat a karterből.

A rugót megvizsgálva kiderült, hogy az is elöregedett. Gyári hossza terheletlenül 52mm-nek kellene lennie, a kiszerelt rugó már csak 45mm hosszú volt. Így a rugó valamivel hamarabb engedte nyitni a nyomásszabályzó szelepet. Gyakorlatilag csökkent a maximális olajnyomás mértéke.

A rugó és szelepcsere után, az olajnyomás felépülése újra a régi.
Javaslom a rugó és szelepcserét preventív jeleggel. Több százezer kilóméter futott autóknál, már biztos nem működnek tökéletesen.

Alkatrész neve és cikkszáma:
300TDI OIL PUMP PRESSURE RELIEF VALVE KIT
DA2376