Land Rover Discovery I. 300Tdi 94-98

Kezdőlap
Az autóm
 
Típushibák
Javítások
Módosítások
Képek
Bevált angol webshopok
Egyéb
Linkek

Javítások / 300Tdi elveszett lóerők

Frissítve: 2020.01.23.

300Tdi elveszett lóerők

Egyik napról a másikra a Discovery legyengült minden előjel nélkül. A max. sebesség 90km/h-ra csökkent padlógáznál.


Szimptóma:
Jól indul, nincs semmi motorikus gondra utaló hang, teljes gáz esetén sem füstöl, lassan felépülő turbónyomás

Átbújtam az ehhez kapcsolódó angol fórumokat.

Van néhány gyakori ok, ami teljesítmény vesztéssel jár a 300TDi Discó-nál

- Eltömődött levegőszűrő, üzemanyagszűrő, ülepítő, csövek
- Levegős a gázolaj
- Rossz üzemanyagpumpa
- Tömítettlen csövek a turbó és az intercooler környékén
- Eltömődött intercooler
- Turbó waste gate beragadt, vagy tömítettlen
- A turbónyomás nem jelenik meg az adagoló fején.
- Szakadt membrán az adagolóban
- Elhasználódott befecskendezők

Szépen lassan átgondoltam minden lehetséges hibát, és külső segítséggel elkezdődött a hibakeresés.

Megpróbálom csoportokba szedni, hogy miket érdemes ellenőrizni.

Levegő rendszer:
- Légszűrő állapota
Koszos légszűrö esetén nemcsak a teljesítmény csökken, de a motor hajlamos a füstölésre.
- Lyukas, tömítettlen szívócső és csatlakozásai
- Elő szokott fordulni, hogy a turbóból kimenő 90 fokos gumicső belső fala leválik, és eltömíti a szívócsövet.
- Eltömődött intercooler
Mind kívülről (sár) mind belülről (olajsár, EGR miatt visszavezettett kipufogógáz korom) el tud tömítődni.

Turbó:
- Gyenge turbónyomás (a normális 0.95bar)
- Törött, tömítettlen boost cső (a turbónyomást vezeti az adagoló fejére)
- Waste gate nem zár rendesen, vagy hamarabb nyit.

Üzemanyag rendszer:
- Eltömődött ülepítő (a műanyag dugót ne tekerd ki, mert el fog törni!)
- Eltömődött üzemanyagszűrő
- Eltömődött üzemanyagcső
- Levegős a gázolaj (A tankból kilépő cső 1cm-es része fém, ami ha korrodálódik, levegő kerülhet a rendszerbe. Tipikus hiba az öreg Discovery-nél)

300tdi üzemanyag szintjelző


- Nem működik az üzemanyag szivattyú (a normális nyomás 1-2 bar)

Befecskendező:
- Elhasználódott a befecskendező, vagy rossz a szórási képe (füstöl a motor)
Azt mondják az okosok, hogy a csúcs élettartama kb 100k km.

Adagoló:
- Szakadt membrán
- beragadt membrán tengely

 

A hosszas keresgélés után meglett a hiba, természetesen a legutolsó:

 

A membrán az adagolóban


A tengely ami meg tud ragadni


Membrán alatti rész


Az adagoló tetején (Bosch VE) lévő nyomásérzékelő membrán tengelye megszorult alapállapotban. Így hiába volt turbónyomás, nem adott az adagoló többlet üzemanyagot. Tisztítás és kenés után visszajöttek a lóerők.

Az adagoló ezen részén, nincsen belső kenés. A hosszú évek alatt megkövesedett az eredeti kenőanyag.

 

2011.01.21.
A hiba újra előjött

A teljesítményvesztés újra előjött. A tengely olajozása sem oldotta meg a hibát, így az adagolót le kellett bontani és elvinni specialistához..
Az adagoló szétszerelése után derült ki, hogy a turbónyomás érzékelésért, valamint a többlet üzemanyag adagolásért felelős mechanika korrodálódott, és megragadt.
A felújítás és beszabályozás után visszakerült az adagoló az autóba.
A különbség döbbenetes.
Látványos nyomaték és teljesítmény növekedés. Már 1500-tól dinamikusan húz az motor.

Azt hiszem 240'000 Km-nél már ráfért a javítás.