Land Rover Discovery I. 300Tdi 94-98

Kezdőlap
Az autóm
Típushibák
Javítások
Módosítások
Képek
Bevált angol webshopok
Egyéb
Linkek

Javítások / Fékszervó Csere

Frissítve: 2019.02.08.

Discovery 300Tdi fékszervó csere

Sajnos eljött az az idő, amikor beadta a kulcsot a fékrásegítő szervódob. Utánfutó húzása közben figyeltem fel, hogy erősebb fékezéskor folyamatos sziszegés jön a fékpedál környékérő, valamint megnőtt a féktáv.
A fékpedál 1/3-ad benyomásakor nincs hang, de további erőteljesebb nyomásra a sziszegés állandósul.
Ellenőriztem a vákuumszivattyút és a csöveket, de nem találtam egyéb hibát.
A szervódob membránja nem szakadt, mivel megtartotta a vákuumot, de valami belső szelep vagy tömítés mehetett tönkre, ami a belső nyomórúddal lehet kapcsolatban.

Eredeti fékszervó cikkszáma: ANR 2416 (Lucas)
Ilyet már nem találtam.
Helyettesítő alkatrész: STC1286 (G) (TRW)

ANR2416
ANR2416

STC1286 ANR2416
Balra STC1286(G), jobbra ANR2416

Első lépésként ki kell üríteni a fékfolyadék tartályt. A legalkalmasabb szerszám egy nagyméretű fecskendő.

Következő a fékkörök lekötése a főfékhengerről, valamit a főfékhenger eltávolítása. Ezt kettő darab csavar rögzíti a szervódobhoz. A csavarok oldása után egyszerűen ki kell húzni a helyéről.
A motortél felől az utolsó lépés a vákuumcső eltávolítása (lehúzása) a szervódobról. Óvatosan, ne törd el a műanyag csatlakozó idomot!

300tdi szervódob
Szervódob csupaszon

szervódob vákuum csatlakozó
Szervódob vákuum csatlakozó

300tdi főfékhenger
Kibontott főfékhenger

Az utastér oldaláról kell folytatni a szerelést.
El kell távolítani a pedálok fölött lévő műanyag takarólemez.
Fékpedál lekötése a szervódob rudazatáról. (a biztosító lemez leszedése és a stift eltávolítása)
A szevódobot két csavar rögzíti a tűzfalhoz, ezek eltávolítása után kiemelhető a szervódob a helyéről.

Fontos: A szervódob tűzfal felőli részén van egy öntvény távtartó, ezt ne veszítsd el, mivel át kell tenni az új szervódobra!

szervódob utastér felől
Utastér felőli oldal

szervódob távtartó
Szervódob kiszerelve, rajta a távtartó

Tűzfal
Tűzfal

Az új szervódob beszerelés előtt ellenőrizni kell a szervódob fékhengert működtető rúd hosszát. Ha az új szervónál eltér a hossz, utána kell állítani. Nekem mind a régi, mind az új dobnál 24mm volt az érintkező felületektől mérve.

Ha új főfékhenger kerül fel, ellenőrizni kell mind a nyomórúd, mind a főfékhenger dugattyú távolságát!

Szervódobok


Rudazat hossz mérése
Szervó rudazat hosszmérése. 24mm

Az új szervódob beszerelése előtt át kell tenni a már említett távtartót.

Távtartó beépítve

Az utastér felől rögzíteni kell a szervódobot
Fékpedált visszakötni a rudazat végére, biztosítással.
Takarólemezt visszaszerelni

A motortér felől vissza kell szerelni a főfékhengert (új O gyűrűvel), fékköröket, és a vákuum csövet.
Ha minden csavar megfelelően meg lett húzva, jöhet a fékfolyadék

Fékkörök visszakötve

Főfékhenger visszaszerelve

Utolsó lépésként a fék légtelenítése.
Alapesetben ez egy kétemberes munka. Én vásároltam egy vákuumos légtelenítőt. Ezzel egyedül is tökéletesen és professzionálisan megoldható a folyadékcsere és a légtelenítés.
(kb. 6000 HUF a szett ára)

vákuumos légtelenítő