|
Javítások / Fékszervó
Csere |
Frissítve:
2020.01.23. |
Discovery 300Tdi fékszervó csere
Sajnos eljött az az idő, amikor beadta a kulcsot a
fékrásegítő szervódob. Utánfutó húzása közben figyeltem fel, hogy
erősebb fékezéskor folyamatos sziszegés jön a fékpedál környékérő,
valamint megnőtt a féktáv. A fékpedál 1/3-ad benyomásakor nincs
hang, de további erőteljesebb nyomásra a sziszegés állandósul.
Ellenőriztem a vákuumszivattyút és a csöveket, de nem találtam egyéb
hibát. A szervódob membránja nem szakadt, mivel megtartotta a
vákuumot, de valami belső szelep vagy tömítés mehetett tönkre, ami a
belső nyomórúddal lehet kapcsolatban.
Eredeti fékszervó cikkszáma: ANR 2416 (Lucas) Ilyet
már nem találtam. Helyettesítő alkatrész: STC1286 (G) (TRW)
ANR2416
Balra STC1286(G), jobbra ANR2416
Első lépésként ki kell üríteni a fékfolyadék tartályt.
A legalkalmasabb szerszám egy nagyméretű fecskendő.
Következő a fékkörök lekötése a
főfékhengerről, valamit a főfékhenger eltávolítása. Ezt kettő darab
csavar rögzíti a szervódobhoz. A csavarok oldása után egyszerűen ki kell
húzni a helyéről. A motortél felől az utolsó lépés a vákuumcső
eltávolítása (lehúzása) a szervódobról. Óvatosan, ne törd el a műanyag
csatlakozó idomot!
Szervódob csupaszon
Szervódob vákuum csatlakozó
Kibontott főfékhenger
Az utastér oldaláról kell folytatni a szerelést. El
kell távolítani a pedálok fölött lévő műanyag takarólemez. Fékpedál
lekötése a szervódob rudazatáról. (a biztosító lemez leszedése és a
stift eltávolítása) A szevódobot két csavar rögzíti a tűzfalhoz, ezek
eltávolítása után kiemelhető a szervódob a helyéről.
Fontos: A
szervódob tűzfal felőli részén van egy öntvény távtartó, ezt ne veszítsd
el, mivel át kell tenni az új szervódobra!
Utastér felőli oldal
Szervódob kiszerelve, rajta a távtartó
Tűzfal
Az új szervódob beszerelés előtt ellenőrizni kell a
szervódob fékhengert működtető rúd hosszát. Ha az új szervónál eltér a
hossz, utána kell állítani. Nekem mind a régi, mind az új dobnál 24mm
volt az érintkező felületektől mérve.
Ha új főfékhenger kerül
fel, ellenőrizni kell mind a nyomórúd, mind a főfékhenger dugattyú
távolságát!
Szervó rudazat hosszmérése. 24mm
Az új szervódob beszerelése előtt át kell tenni a már
említett távtartót.
Az utastér felől rögzíteni kell a szervódobot
Fékpedált visszakötni a rudazat végére, biztosítással. Takarólemezt
visszaszerelni
A motortér felől vissza kell szerelni a
főfékhengert (új O gyűrűvel), fékköröket, és a vákuum csövet. Ha minden csavar
megfelelően meg lett húzva, jöhet a fékfolyadék
Utolsó lépésként a fék légtelenítése. Alapesetben ez
egy kétemberes munka. Én vásároltam egy vákuumos légtelenítőt. Ezzel
egyedül is tökéletesen és professzionálisan megoldható a folyadékcsere és
a légtelenítés. (kb. 6000 HUF a szett ára)
|