|
Javítások / Klíma
javítása |
Frissítve:
2020.01.23. |
Klíma javítása, átalakítása
Éveken keresztül tökéletesen működött a klíma az
autóban. Mind elől, mind hátul nagyon jól hűtött. (első hátsó
párologtatós változat)
Aztán egyszer csak elment a gáz. Jól láthatóan kifújta az olajat a hátsó
csövek egyik csatlakozásánál a jobb hátsó kerékjárati ív környékén.
A
menetes csatlakozás közötti O gyűrű cseréje megoldotta problémát egy
időre.
Nemsokkal később újra elment a gáz, de akkor az a cső lyukadt ki,
ami a hátsó párologtatóhoz ment.
A javításhoz le kellett venni az érintett csőszakaszt. Ez elég
problémás, mivel a hollanderek Alu-ból vannak, és a szétbontásukkor
nagy az esély rá, hogy lenyalják egymásról a menetet.
Hosszadalmas és költséges javítgatások után még mindig elszökött a gáz,
mindig a hátsó csövek környékén.
Az ALU csövekről az évek alatt lemállott a szigetelés és kikezdte az a
csöveket a sós lé. Gyakorlatilag értelmetlen a javítgatás, mert az egész
csőrendszer elkorrodálódott, ami a hátsó klímához vezet.
Mivel az első és a hátsó klíma egy rendszer, bárhol keletkezik a lyuk, a
teljes rendszer leürül.
Az autó alatt kb. 6méter! klímacső fut. Ebből kb. 2 méter lett teljesen
lecserélve.
A probléma az, hogy a klímacső javítását aranyárban mérik. A teljes
csőrendszer lecserélése nagyon költséges lenne.
Alternatív megoldás a klíma használatához, a hátsó rendszer teljes
leválasztása. Ennek legegyszerűbb módja, a motortérben az "T"
klímacsövek lecserélése egyenesre. Mivel ezt az autót általában csak
első klímával árulták, így egy bontott első klímacső szettel meg lett
oldva a probléma. A hátsó csövek le lettek dugózva várva arra, hogy
egyszer mégis vissza lesz alakítva az eredeti állapotba.
Jól látható az eredeti T elágazás
A vastag csőnek kicsit bonyolultabb az alakja, de ez is T-ben ágazik el
Összegzésként:
A hátsó klíma nagyon jó, de javítása horribilis. Rengeteg csövet kell
cserélni, hogy értelme legyen a munkának. A foltozgatás csak
pénzkidobás, mivel a szivárgáskeresést és a feltöltés mindig ki kell
fizetni feleslegesen.
A legjobb megoldás az ALU cső gumicsőre való cseréje lenne, de ennek a
költsége méregdrága.
|