Land Rover Discovery I. 300Tdi 94-98

Kezdőlap
Az autóm
 
Típushibák
Javítások
Módosítások
Képek
Bevált angol webshopok
Egyéb
Linkek

Javítások / Klíma javítása

Frissítve: 2020.01.23.

Klíma javítása, átalakítása

Éveken keresztül tökéletesen működött a klíma az autóban. Mind elől, mind hátul nagyon jól hűtött. (első hátsó párologtatós változat)
Aztán egyszer csak elment a gáz. Jól láthatóan kifújta az olajat a hátsó csövek egyik csatlakozásánál a jobb hátsó kerékjárati ív környékén.

A menetes csatlakozás közötti O gyűrű cseréje megoldotta problémát egy időre.
Nemsokkal később újra elment a gáz, de akkor az a cső lyukadt ki, ami a hátsó párologtatóhoz ment.
A javításhoz le kellett venni az érintett csőszakaszt. Ez elég problémás, mivel a hollanderek Alu-ból vannak, és a szétbontásukkor nagy az esély rá, hogy lenyalják egymásról a menetet.
Hosszadalmas és költséges javítgatások után még mindig elszökött a gáz, mindig a hátsó csövek környékén.
Az ALU csövekről az évek alatt lemállott a szigetelés és kikezdte az a csöveket a sós lé. Gyakorlatilag értelmetlen a javítgatás, mert az egész csőrendszer elkorrodálódott, ami a hátsó klímához vezet.
Mivel az első és a hátsó klíma egy rendszer, bárhol keletkezik a lyuk, a teljes rendszer leürül.
Az autó alatt kb. 6méter! klímacső fut. Ebből kb. 2 méter lett teljesen lecserélve.
A probléma az, hogy a klímacső javítását aranyárban mérik. A teljes csőrendszer lecserélése nagyon költséges lenne.

Alternatív megoldás a klíma használatához, a hátsó rendszer teljes leválasztása. Ennek legegyszerűbb módja, a motortérben az "T" klímacsövek lecserélése egyenesre. Mivel ezt az autót általában csak első klímával árulták, így egy bontott első klímacső szettel meg lett oldva a probléma. A hátsó csövek le lettek dugózva várva arra, hogy egyszer mégis vissza lesz alakítva az eredeti állapotba.

Jól látható az eredeti T elágazás


A vastag csőnek kicsit bonyolultabb az alakja, de ez is T-ben ágazik el


Összegzésként:
A hátsó klíma nagyon jó, de javítása horribilis. Rengeteg csövet kell cserélni, hogy értelme legyen a munkának. A foltozgatás csak pénzkidobás, mivel a szivárgáskeresést és a feltöltés mindig ki kell fizetni feleslegesen.

A legjobb megoldás az ALU cső gumicsőre való cseréje lenne, de ennek a költsége méregdrága.