|
Javítások /
Műszerfal világítás csere |
Frissítve:
2020.01.23. |
Műszerfal és középkonzol világítás csere
Az óracsoport műanyag burkolatát 2db csavar rögzíti a
kormányoszlop fölött. A képen látható csavarok már nem az eredetiek,
mivel nagyobb fejűre volt szükségem, hogy biztonságosan rögzítsék az
óracsoport keretét.
Az eredeti csavarok nagyon könnyen átszakíthatják a műanyag elemet egy
esetleges túlhúzáskor.
A műanyag keretet fel-mangunk felé húzva kell eltávolítani a rugós
tartókról.
Ezután le kell választani a kapcsolók csatlakozóit.
Az óracsoport. Felül látható a két fém rugós rögzítő
Az óracsoportot 4 darab
csavar rögzíti. A csavarok eltávolítása után az egység felfelé
kicsúsztatható a helyéről.
A műszerfal csatlakozói most már könnyedén eltávolíthatóak. Kiviteltől
függően változik, de minimum 2 darab fehér csatlakozó oldalt plusz egy
fekete a tetején, valamint egy fekete csúszósaru szintén a tetején.
Csatlakozók
Az óracsoport és a visszajelzők megvilágításáért különböző teljesítményű
12v-os üvegfejű izzók felelnek.
Az alábbi típusokat találtam foglalat színe szerint csoportosítva:
Fekete foglalatban: 12V 1.2W áttetsző üvegfejű rizsszem izzó - 15db
Kék rövid foglalatban: 12V 1.2W áttetsző üvegfejű rizsszem izzó - 1db
Kék hosszú foglalatban: 12V 1.2W áttetsző üvegfejű rizsszem izzó zöld
sapkával - 1db
Barna kicsi foglalatban: 12V 2W áttetsző üvegfejű rizsszem izzó zöld
sapkával - 3db
Barna nagy foglalatban: 12V 3W áttetsző üvegfejű izzó zöld sapkával -
2db
Az izzók mindegyike kivehető a foglalatból!
Ha esetleg kézzel nem megy, érdemes fogót használni hozzá.
Az 1.2W és a 2W-os izzó méretben egyforma. A 3W-os mérete mint a
helyzetjelző lámpa izzója.
A zöld szilikon sapkákat óvatosan le lehet fejteni az izzók fejéről, de
venni is lehet autós boltokban pótlásként.
Az izzók cseréje egyszerű. Kihúzzuk a régit a foglalaltból és
belenyomjuk az újat.
Az említett fekete, kék, kis barna foglalatban egyforma méretű izzók
vannak. A nagy barna foglalatba kell tenni a 3W-os izzót. Lehet esetleg
5W-ossal is próbálkozni, de nem biztos, hogy hosszú távon elviseli a
nagyobb áramot a flexibilis nyáklemez.
Land Rover izzókkal kapcsolatban
itt egy hasznos oldal
Fekete foglalatban az 1.2W-os izzó. Balra fönt a 3W-os
3W-os izzó és a zöld sapka
Kibontott izzó
3W-os izzók felsapkázva
Érdemes kicserélni azokat az izzókat, (még, ha égnek is) amiknek az
üvege már el van szürkülve. Ez már annak a jele, hogy az izzó a végét
járja.
Az óracsoport tetején is van két fekete foglalatú 1.2W-os izzó. Ezek
világítják meg elölről a számlapot.
Óracsoport hátulról (bal fele)
Óracsoport hátulról (jobb fele)
Kapcsolók izzócseréje
A műszerfal és a középkonzol kapcsolóiban szintén vannak műanyag
tokozású zöld, sárga, fehér színű rizsszem izzók.
Cseréjük egyszerű. Egy csavarhúzó segítségével el kell fordítani a
foglalatot, utána ki lehet őket piszkálni a helyükről.
Cikkszáma az izzóknak:
Sárga: STC1877
Zöld:
STC1878
Színtelen: STC1205
Ködlámpa kapcsoló. Zöld lámpa nélkül
Jól látszik a helye az izzónak
Néhány kiégett izzó
Jobb alul a vészvillogó kapcsolója. Ebbe megy a színtelen izzó
foglalattal. (nem a mellette lévő izzó. Az csak ottmaradt a szereléskor)
A klíma és a belső levegőkeringtető kapcsoló megvilágítása hasonló a
fent leírtakhoz. Kiszedésükhöz ellenben ki kell venni a középkonzolt,
hogy a csatlakozókat le lehessen húzni a kapcsolóról.
Óra izzócseréje
Az óra háttérvilágítását 1db 1.2W-os izzó biztosítja. Az égő a piros
foglalatból kivehető és cserélhető
Az óra hátulról
Óvatosan a flexibilis nyáklemezzel. Elég sérülékeny
Középkonzol
fűtés-hűtésmodul izzócsere
A fűtés-hűtésállító gombokat 1 darab 1.2W-os izzó világítja meg
középről. Cseréjéhez magunk felé húzva el kell távolítani a 3db
tekerőgombot és a ventilátor fokozatkapcsoló gombját.
A jobb és baloldali gomb mögött van 2db kereszthornyú csavar, amik
eltávolítása után le lehet venni a műanyag burkolatot.
A burkolat alatt középen van az izzó, mit kihúzva lehet cserélni.
Rögzítő csavar a bal gomb mögött
Rögzítő csavar a bal gomb mögött
Középen az izzó a fekete állítótengely alatt
|