Land Rover Discovery I. 300Tdi 94-98

Kezdőlap
Az autóm
Típushibák
Javítások
Módosítások
Képek
Bevált angol webshopok
Egyéb
Linkek

Javítások / Olajfolyás olajhűtő termosztát

Frissítve: 2019.02.08.

Olajfolyás javítása az olajhűtő termosztátnál

Az egyik tipikus pont az olajfolyásra a 300Tdi olajhűtő termosztát háza.
Az innen származó olaj végigfolyik az olajszűrő házán és egy része összegyűlik a diffi tetején, a többit a menetszél és a ventilátor szétteríti a motorblokkon.

Az olajfolyás megszüntetése könnyen megoldható.


Az olajhűtő termosztátháza

Első lépésként el kell távolítani az olajhűtő csövét. Szimplán ki kell csavarni a csövet rögzítő hollandert. Érdemes egy rongyot tenni a cső alá, mivel kevés olaj ki fog folyni a csőböl.


Olajhűtő cső hollander

A cső eltávolítása után leszerelhető a termosztát háza


Termosztátház rögzítő csavarok


Lebontott termosztát és az olajhűtő csöve

A termosztát mögött van két alátét és egy rugó, ezekre érdemes figyelni!

A olajfolyás oka a tömítő O-gyűrű deformálódása és megkeményedése. Eredetileg a tömítés egy O-gyűrű. Ez a meghúzáskor belepréselődik egy kúpos részbe. Idővel a gyűrű felveszi a tömítő felület alakját. Amint a gyűrű anyaga megkeményedik, veszít rugalmasságából, és elengedi az olajat.


Termosztátház és a termosztát


A régi deformálódott tömítés (háromszög alakra préselődve)




A régi tömítés közelebbről

Az új tömítés gyári száma: ERC5913


Az új O-gyűrű a helyén

Visszaszerelés fordított sorrendben. Mindenképpen érdemes cserélni az olajhűtő cső tömítő O-gyűrűket is!
Gyári száma: ESR1594L