|
Javítások / Olajfolyás
olajhűtő termosztát |
Frissítve:
2020.01.23. |
Olajfolyás javítása az olajhűtő termosztátnál
Az egyik tipikus pont az olajfolyásra a 300Tdi olajhűtő
termosztát háza. Az innen származó olaj végigfolyik az olajszűrő
házán és egy része összegyűlik a diffi tetején, a többit a menetszél és
a ventilátor szétteríti a motorblokkon.
Az olajfolyás
megszüntetése könnyen megoldható.
Az olajhűtő termosztátháza
Első lépésként el kell távolítani az olajhűtő csövét.
Szimplán ki kell csavarni a csövet rögzítő hollandert. Érdemes egy
rongyot tenni a cső alá, mivel kevés olaj ki fog folyni a csőböl.
Olajhűtő cső hollander
A cső eltávolítása után leszerelhető a termosztát háza
Termosztátház rögzítő csavarok
Lebontott termosztát és az olajhűtő csöve
A termosztát mögött van két alátét és egy rugó, ezekre
érdemes figyelni!
A olajfolyás oka a tömítő O-gyűrű deformálódása
és megkeményedése. Eredetileg a tömítés egy O-gyűrű. Ez a meghúzáskor
belepréselődik egy kúpos részbe. Idővel a gyűrű felveszi a tömítő
felület alakját. Amint a gyűrű anyaga megkeményedik, veszít
rugalmasságából, és elengedi az olajat.
Termosztátház és a termosztát
A régi deformálódott tömítés (háromszög alakra préselődve)
A régi tömítés közelebbről
Az új tömítés gyári száma: ERC5913
Az új O-gyűrű a helyén
Visszaszerelés fordított sorrendben. Mindenképpen
érdemes cserélni az olajhűtő cső tömítő O-gyűrűket is! Gyári száma:
ESR1594L
|