Land Rover Discovery I. 300Tdi 94-98

Kezdőlap
Az autóm
 
Típushibák
Javítások
Módosítások
Képek
Bevált angol webshopok
Egyéb
Linkek

Javítások / Rugócsere

Frissítve: 2020.01.23.

Rugócsere

15 év megviselte a tekercsrugókat. Különösen az elsőkön sokat rontott a második akku és a csörlő felszerelése, mivel legalább plusz 50kg extra terhelést került az autó orrába.

Első lépésben az első rugók kerültek cserére. Mivel nem volt cél az emelés, így gyári magasságú, de erősebb rugókat rendeltem.
A kiindulási állapotról néhány kép:

15 éves gyári rugókkal
Discovery 15 éves gyári rugókkal

Megült első rugók
Discovery 15 éves megült rugókkal



43.5cm
43.5cm

A kiinduló magasság a tengelyközéptől a sárvédő aljához mérve 43.5cm volt.
Az új rugók: Britpart DA4277 normál magasságú, erősített.
A rugócseréhez szükséges lehet egy pár új lengéscsillapító torony leszorító gyűrű, mivel a szereléskor nagy valószínűséggel a régiről le fog törni a menetes rész.
Az új rugók beszerelése után a mért magasság 50cm lett.

Új első rugókkal
Discovery új első rugó DA4277

Látványos emelkedés
Discovery új első rugó DA4277

A hátsó rugók szintén ki lettek cserélve.
Meg lett emelve az autó. A kanyarstabilizátor leszerelése után rugóösszehúzóval összenyomva a rugókat ki lehetett venni a helyükről anélkül, hogy a kerekeket le kellet volna venni. Az új rúgók bekerültek a helyükre, ügyelve a megfelelő pozícióra. (fölül a sűrűbb rész)
Új rozsdamentes rugóleszorítók kerültek a régi korrodált vaslemez helyére