|
Javítások / Vízpumpa
csere |
Frissítve:
2020.01.23. |
300Tdi vízpumpa csere
Ismét megadta magát a vízpumpa az autóban. Közel 4 év
alatt ez lesz a harmadik pumpa ami beépítésre kerül.
Az első kettőt az Island 4x4-től vásároltam, mint erősített változat
(márka nem volt megadva). Mind a kettő csapágyas lett. Az első 16e, a
második 32e-t bírt.
Amit most vásároltam az egy QH
STC1086G (PEB500090G) a JGS
4x4-től
Minden angol fórumon hosszasan taglalják, hogy csak eredeti gyári
vízpumpát szabad beépíteni. A költségek szempontjából én mégis a QH-t
választottam bízva abban, hogy a "G" jelölés tényleg a gyárival
megegyező minőséget takar.
Magát a cserét nem akarom nagyon taglalni.
Ezen az oldalon minden látható:
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=12371
Amire mindenképpen érdemes odafigyelni:
- Vízpumpa, szervószivattyú ékszíjtárcsa csavarjait addig kell
meglazítani, amíg a meghajtószíj a helyén van.
- A vízpumpa alsó három hosszú csavarja hajlamos berohadni és
erőltetésre eltörni. Tartalék csavarok beszerzése ajánlott!
3db M8x120 peremes fejű csavar (FC108247)
5db M8x30 peremes fejű csavar (FS108307L)
- Ha már úgyis le van eresztve a hűtővíz, érdemes átmosni az egész
hűtőrendszert.
Nagyon fontos, hogy a gumicsöveket úgy kell visszatenni, hogy ne
tudjanak kidörzsölődni.
Különösen figyelni kell a vízpumpa szíjtárcsa környéki csövekre!
|