|
Javítások / Turbó
wastegate cső csere |
Frissítve:
2020.01.23. |
Turbó wastegate cső cseréje
A maximális turbónyomást a wastegate egység
szabályozza. A vezérlő egy gumicsővel van összekötve a
nyomóoldali ággal. A felépülő turbónyomás ezen a csövön keresztül
mozgatja a wastegate membránját, mely egy közvetítő rudazaton keresztül
vezérli a lefújó szelepet. A gumicső cseréje időnként erősen
ajánlott. Bőven kap hőterhelést és olajpárát.
A filléres gumicső
hibája komoly károkat okozhat a motorban. A turbónyomás szabályozatlanná
válása, túltöltést, kopogásos égést, nagymértékű hőterhelés, és
teljesítményvesztést is okozhat.
Cseréje 10-20 perc és pár száz forintba kerül.
Szükséges 12,5cm hoszzú 6mm belső átmérőjű, jó minőségű szövetbetétes
üzemanyagcső. 2 darab 8-12mm Awab bilincs.
Le kell bontatni a légszűrő és a turbó közötti
szívócsövet.
Turbó oldal
Légszűrő oldal
El kell távolítani a régi összekötő csövet. A képen egy
ideiglenes megoldásként használt cső látható, mivel az eredeti elrepedt.
Óvatosan az öndítő + csatlakozása környékén. Könnyen ívet lehet húzni a
szerszámokkal.
Nyomóág T csatlakozó
Wastegate oldal
Az összekötő cső
az új 12,5cm hosszú 6-os cső
8-12 Awab bilincsekkel
Wastgate oldal kész
Turbó oldal rögzítve
|